Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de KiKa Hilversum City Run en Hilversum Walk zelf!

Heb je vragen over jouw individuele inschrijving? Kijk dan bij de veelgestelde vragen hardlopen of veelgestelde vragen wandelen.

Inschrijving Business Run & Walk 2026

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving voor de Business Run open?
De inschrijving voor de Business Run gaat op 24 november 2025 om 09.00 uur open.

Wanneer gaat de inschrijving voor de Business Walk open?
De inschrijving voor de Business Run gaat op 15 december 2025 om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit 30 maart 2026, of eerder als we uitverkocht zijn.

Wat is het maximum aantal deelnemers per team?
Een team bestaat uit maximaal 10 personen.

Heb je minder dan 10 deelnemers, dan mag je jouw team ook aanvullen met relaties, vrienden en bekenden.

Heb je meer dan 10 deelnemers, dan kan je een extra team inschrijven, zolang de inschrijving open is. Ook dat team mag je aanvullen met relaties, vrienden en bekenden. Geen probleem.

Kies je er voor om individuele tickets te kopen, houd er dan rekening mee dat deze deelnemers niet mogen starten in het Businessvak en geen gebruik mogen maken van de business faciliteiten.

De 5 snelste deelnemers van het team worden gebruikt om de uitslagen op te maken. Heb je minder dan 5 deelnemers, dan komt jouw team niet in de uitslagen.

Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere teams?
Hoe meer teams, hoe hoger de korting. De staffelkorting geldt ook wanneer je teams voor verschillende categorieën en afstanden met elkaar combineert. Let op, de korting wordt per bestelling berekend.

Bij afname van 5 t/m 9 teams = 5% korting
Bij afname van 10 t/m 14 teams = 10% korting
Bij afname van 15 teams of meer = 15% korting

Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Nee, dat is niet per se nodig. Je kan jouw tickets later toewijzen vanuit jouw dashboard.

Het is, gelet op de veiligheid tijdens het evenement, verplicht dat uiterlijk 1 dag voor het evenement alle tickets zijn toegewezen in jouw dashboard.

Als je kiest om de startnummers/stempelkaarten op te laten sturen naar ‘Adres deelnemer’, zorg er dan voor dat de tickets uiterlijk 2 maart 2026 zijn toegewezen. Wijs je ze later toe, dan worden de startnummers in losse enveloppen naar jullie factuuradres gestuurd.

Als je later dan de uiterste wijzigingsdatum 2 maart 2026 hebt ingeschreven, is het aan te raden om de tickets direct toe te wijzen.

In verband met het bestellen van de startnummers en stempelkaarten is wijzigen of tickets toewijzen tijdelijk niet mogelijk van 3 maart 2026 t/m 31 maart 2026. Vanaf 1 april 2026 kan je jouw tickets weer beheren.
Tickets toewijzen
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard, deel de registratielink om jouw teamleden een ticket te laten claimen.

Óf open de resterende tickets en kies daar per ticket voor: een deelnemer uitnodigen, een unieke registratielink delen of zelf handmatig gegevens invullen.

Tot wanneer kan ik tickets toewijzen aan mijn teamleden?
 De uiterste wijzigingsdatum is 2 maart 2026.

In verband met het bestellen van de startnummers/stempelkaarten is wijzigen of tickets toewijzen tijdelijk niet mogelijk van 3 maart 2026 t/m 31 maart 2026. Vanaf 1 april 2026 kan je jouw tickets weer beheren.

Deze wijzigingen worden niet meer meegenomen in de bestelling, maar later wel in de Le Champion app en de officiële uitslagen.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffend ticket en kies bij ‘Gegevens bekijken’ voor ‘Gegevens wijzigen’ om het mailadres aan te passen.
Factuur/Betaalmogelijkheid
Hoe kan ik mijn Business teams op factuur betalen?
Kies tijdens de inschrijving voor ‘Plaats bestelling als bedrijf’ om op factuur te betalen.

Waar kan ik mijn factuur terugvinden en hoe betaal ik deze?
De factuur kan je terugvinden in jouw dashboard. Je kunt het bedrag overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betalingskenmerk van Mollie Payments (RF….).

De betaling aan Mollie Payments is teruggestort. Wat nu?

Hoogstwaarschijnlijk is er aan Mollie Payments betaald zonder vermelding van het Betalingskenmerk (RF….). In dat geval lukt de betaling niet en komt het geld automatisch bij jullie terug. Je dient de factuur opnieuw over te maken.

Let op! Maak een aparte overschrijving voor elke bestelling naar het IBAN van Stichting Mollie Payments onder vermelding van het Betalingskenmerk. Jouw betaling kan alleen worden verwerkt als de betalingsinstructies worden gevolgd.

Open jouw dashboard en open betreffende factuur voor de 'Betalingsinstructie' (onderaan de factuur).

Ik heb betaald, maar de factuur staat nog open in mijn dashboard. Hoe kan dat?
De betaling is waarschijnlijk teruggestort omdat er is betaald zonder (het juiste) Betalingskenmerk. Zie de informatie hierboven.

Ik ben vergeten een referentie/PO-nummer door te geven. Wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende factuur en kies bij 'Factuur' voor ‘Wijzigen’. Je kunt de aangepaste factuur daarna downloaden met de button ‘Factuur downloaden’.

Wat gebeurt er als ik de factuur te laat betaal?
Bij niet, te late of onvolledige betaling of als de automatische incasso mislukt, bent u, zoals dat heet, in verzuim en heeft Le Champion het recht wettelijke rente te berekenen. U ontvangt een herinnering en krijgt nog 14 dagen de tijd om te betalen. Als de betaling uitblijft, wordt u aangemaand en heeft Le Champion het recht incassokosten in rekening te brengen. Bij het uitblijven van de betaling mag Le Champion iedere vorm van dienstverlening staken, totdat de door u verschuldigde betaling ontvangen is. Indien nodig geeft Le Champion de vordering uit handen aan een incassobureau.
Startnummers/Stempelkaarten
Waar worden de Business startbewijzen/stempelkaarten bezorgd?
Tijdens de inschrijving kies je voor verzending naar ‘Factuuradres’ of ‘Adres deelnemer’.

Als je kiest voor 'Factuuradres' ontvang je het businesspakket op het factuuradres. Let op! Je dient het factuuradres bij de betaalstap in te vullen. Dit mag géén postbusadres zijn.

Als je kiest voor 'Adres deelnemer', ontvangt elke deelnemer het startbewijs/stempelkaart op het persoonlijke opgegeven adres. De adressen van de deelnemers moeten voor de uiterste wijzigingsdatum 2 maart 2026 in het dashboard te staan. Anders worden de startbewijzen/stempelkaarten in losse enveloppen naar het factuuradres verzonden. Open jouw dashboard en kijk bij ‘Facturen’ waar je voor hebt gekozen.
 
Bij bestellingen die na de uiterste wijzigingsdatum 2 maart 2026 gedaan worden, dienen de deelnemersgegevens direct aangevuld te worden.

Wanneer worden de startbewijzen/stempelkaarten bezorgd?
Uiterlijk in de week van het evenement worden de startbewijzen bezorgd. Als je hebt gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ ontvang je een tracking link. Niks ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier.
Annuleren
Kan ik mijn Business inschrijving annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je inschrijving kosteloos te annuleren. Check hiervoor de Algemene voorwaarden voor business- en goede doelendeelname, artikel 2.7.

KiKa Hilversum City Run 2026

Start en finish
Waar zijn de start en finish?
De start en finish bevinden zich op het gezellige Marktplein Langgewenst.

In welk Businessvak starten wij?
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, waaronder de startvakken en -tijden.

Óf open jouw dashboard en check in de week van het evenement jouw ‘Toegewezen tickets’.

Wat zijn de starttijden van de Business Run?
Kijk voor de starttijden op de website.

Mag een teamlid eerder of later starten?
Een deelnemer mag later starten. Eerder starten is niet toegestaan. 

Mag een teamlid deelnemen aan een andere afstand?

Het is alleen mogelijk om een kortere afstand te lopen (nier andersom). De deelnemer kan met het toegewezen startnummer de kortere afstand lopen en start dan vanuit het zelfde startvak bij de kortere afstand.
Foto/video
Waar kan ik de teamfoto’s vinden?
De teamfoto’s vind je in de week na het evenement op de website.

Overig

Vrijwilligers
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Het team bestaat uit individuele vrijwilligers, studenten en vrijwilligers vanuit verenigingen. Meer over het vrijwilligerswerk lees je op onze website.
Le Champion Membership
Hoe word ik Le Champion member?
Meedoen aan de sportevenementen van Le Champion is al een feest op zich, maar om als member aan de start te staan, geeft net dat beetje extra. Meer over Le Champion Membership lees je op onze website.

KiKa Hilversum City Run 2026

Teamfoto
Waar kan ik de teamfoto’s vinden? 
De teamfoto’s worden in de week na het evenement op de website geplaatst.  
 
Let op, het kan zijn dat niet alle foto’s in één keer beschikbaar zijn. Staat jullie foto er niet bij, check dan enkele dagen later nog een keer. 

Overige

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meld je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion Membership
Hoe kan ik member worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van het Le Champion Membership en word via het inschrijfformulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht