Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de KiKa Hilversum City Run zelf!

Business

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving voor de Business Run opent 4 december 2023.
 
Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit 1 april 2024, of wanneer de deelnemerslimiet is behaald.
 
Wat is het maximum aantal deelnemers per team?
Een team bestaat uit maximaal 10 teamleden. Heb je meer dan 10 deelnemers, dan kan je een extra team inschrijven. Heb je minder dan 10 deelnemers, dan mag je jouw team ook aanvullen met relaties, vrienden en bekenden.
 
Het is niet mogelijk om ‘losse’ deelnemers met individuele tickets aan een team toe te voegen.
 
Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere teams?
Bij afname van 5-9 teams wordt er 5% korting toegepast. Bij afname van 10-14 teams wordt 10% korting toegepast en bij 15 teams of meer ontvang je 15% korting.
 
De korting wordt gebaseerd op het bedrag exclusief BTW en is van toepassing per bestelling.
 
Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Je kan de teams aanmelden zonder de gegevens van de deelnemers paraat te hebben.
 
Kies tijdens de inschrijving bij ‘Voor wie is dit ticket?’ voor ‘Ik weet het nog niet’. Plaats je bestelling en wijs je tickets achteraf toe via je persoonlijke dashboard.
 
Let op dat je de startnummers uiterlijk 4 maart 2024 toewijst aan de deelnemers, zodat de naam op de achterkant van het startnummer gedrukt kan worden.
 
Van 5 maart 2024 t/m 1 april 2024 is het tijdelijk niet mogelijk om reeds toegewezen tickets te wijzigen. Je kunt niet-toegewezen tickets nog wel toewijzen, maar deze wijzigingen worden dan niet meer meegenomen in de productie en verzending van de startnummers. Er komt geen naam op de achterzijde van de startnummers en je ontvangt betreffende startnummers op jullie factuuradres. De nieuwe namen zijn wel zichtbaar in de app en de uitslagen.
Factuur
Hoe kan ik mijn Business of Goede doelenteams op factuur betalen?
Kies tijdens de inschrijving voor ‘Plaats bestelling als bedrijf’ en voor ‘Overboeking’ om op factuur te betalen.
 
De betaling aan Mollie Payments is teruggestort. Wat nu?
Hoogstwaarschijnlijk is er aan Mollie Payments betaald zonder vermelding van het Betaalkenmerk/Reference.
 
In dat geval lukt de betaling niet en komt het geld automatisch bij jullie terug. Jullie kunnen opnieuw overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk.
 
Het Betaalkenmerk vind je terug op de factuur. Open jouw dashboard en open betreffende factuur voor de betaalgegevens.
 
Ik heb betaald, maar de factuur staat nog open in mijn dashboard. Hoe kan dat?
De betaling is waarschijnlijk teruggestort omdat er is betaald zonder (het juiste) Betaalkenmerk. Zie de informatie hierboven.
 
Ik ben vergeten een referentie/PO-nummer door te geven. Wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende factuur en bewerk de ‘Factuurgegevens’. Je kunt de aangepaste factuur daarna downloaden via het download icoontje naast het bedrag.
 
Wat gebeurt er als ik de factuur te laat betaal?
Bij niet, te late of onvolledige betaling of als de automatische incasso mislukt, bent u, zoals dat heet, in verzuim en heeft Le Champion het recht wettelijke rente te berekenen. U ontvangt een herinnering en krijgt nog 14 dagen de tijd om te betalen. Als de betaling uitblijft, wordt u aangemaand en heeft Le Champion het recht incassokosten in rekening te brengen. Bij het uitblijven van de betaling mag Le Champion iedere vorm van dienstverlening staken, totdat de door u verschuldigde betaling ontvangen is. Indien nodig geeft Le Champion de vordering uit handen aan een incassobureau.

Ticket toewijzen
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard, deel de registratielink om een teamlid een ticket te laten claimen. 
 
Óf open de resterende tickets, selecteer een ‘Nog niet toegewezen ticket’ en deel de unieke registratielink om dat ticket te laten claimen door een teamlid of kies voor ‘zelf de persoonlijke gegevens invullen’.
 
Tot wanneer kan ik tickets toewijzen aan mijn teamleden?
De uiterste wijzigingsdatum is 4 maart 2024, zodat wij voldoende tijd hebben om de startnummers nog naar het juiste adres te kunnen verzenden.
 
Wijs je de tickets vóór die datum toe, dan komt de naam van de deelnemer op de achterzijde van het startnummer te staan.

Van 5 maart 2024 t/m 1 april 2024 is het tijdelijk niet mogelijk om tickets toe te wijzen.
 
Vanaf 2 april 2024 kun je niet-toegewezen tickets nog wel toewijzen, maar deze wijzigingen worden dan niet meer meegenomen in de productie en verzending van de startnummers. Er komt geen naam op de startnummers en je ontvangt betreffende startnummers op jullie factuuradres. De nieuwe namen zijn wel zichtbaar in de app en de uitslagen.
 
Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende ticket en klik op ‘Gegevens’ en op ‘Registratie bewerken’ om het mailadres aan te passen.
Startnummers
Waar worden de startnummers bezorgd?
Tijdens de inschrijving heb je gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ of ‘Adres deelnemer’.
 
Open jouw dashboard en kijk bij ‘Facturen’ waar je voor hebt gekozen.
 
Heb je gekozen voor ‘Factuuradres’ dan wordt het businesspakket naar het factuuradres in jullie dashboard gestuurd.
 
Heb je gekozen voor ‘Adres deelnemer’ dan worden de startnummers naar de adressen van jouw teamleden gestuurd. Wijs je tickets na 4 maart 2024 toe, dan ontvang je de losse startnummers op jullie factuuradres.
 
Het wijzigen van gegevens is mogelijk t/m 4 maart 2024.
 
Wanneer worden startnummers bezorgd?
Uiterlijk in de week van het evenement worden de startnummers bezorgd. Als je hebt gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ ontvang je een tracking link. Niks ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier.

Overige

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meld je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en word lid via het inschrijfformulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.

Informatie KiKa Hilversum City Run 2024

Startvak en starttijd
Hoe kom ik erachter in welk startvak wij starten? 
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, waaronder de startvakken en -tijden.
 
Óf open jouw dashboard en check in de week van het evenement jouw ‘Toegewezen tickets’.
 
Wat zijn de starttijden?
Klik hier voor de starttijden.
 
Mag een teamlid eerder/later starten?
Een deelnemer mag later starten. Eerder starten is niet toegestaan. 
 
Mag een teamlid deelnemen aan een andere afstand?
Het is alleen mogelijk om te wijzigen naar een kortere afstand. Een deelnemer kan met het toegewezen startnummer de kortere afstand lopen. En start dan bij de kortere afstand vanuit hetzelfde startvak.
Start en finish
Waar is de start?
De start is op het gezellige Marktplein Langgewenst.
 
Waar is de finish?
De finish is op het gezellige Marktplein Langgewenst.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Kijk bij Bereikbaarheid op de website voor meer informatie over parkeren en de bereikbaarheid tijdens het evenement.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
Je vindt de helpdesk op het gezellige Marktplein Langgewenst.
Medaille
Krijg ik een medaille?
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille.

Medaltab?
Wil je jouw medaille nog specialer laten maken? Bestel dan een gepersonaliseerde medaille inleg. Dit is een orgineel gegraveerd plaatje met daarop jouw naam en de gelopen afstand. Wanneer je de medaille inleg vooraf bestelt via het inschrijfformulier, zijn de kosten € 6,50 per stuk (incl. verzendkosten) voor een Nederlands adres en € 7,50 (incl. verzendkosten) voor een buitenlands adres.

Wanneer ontvang ik de bestelde Medaltab?
Binnen twee weken na het evenement ontvang je jouw bestelde Medaltab op het adres dat bij ons bekend is.
Tijdslimiet
Zijn er tijdslimieten?
Bij deelname aan de KiKa Hilversum City Run 2024 gelden de volgende tijdslimieten:
- 10 km: 1 uur en 30 minuten;
- 5 km: 45 minuten;
- Bink Kids Run: 30 minuten;
- Bink Family Run: 30 minuten.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging is er onderweg?
Klik hier voor de verzorgingsposten van de 10 km.
Klik hier voor de verzorgingsposten van de 5 km.
 
Is er medische hulpverlening aanwezig?
Bij de verzorgingsposten onderweg vind je medische hulpverlening.
 
Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start- en finishlocatie en langs het parcours.
 
Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Er is in Poppodium de Vorstin de mogelijkheid om je om te kleden, er is geen douchegelegenheid beschikbaar.
 
Waar kan kleding ingeleverd worden?
Er is in Poppodium de Vorstin de mogelijkheid jouw kleding in te leveren bij de kledinginname. Bij inlevering van jouw (kleding)tas krijg je een sticker op jouw startnummer geplakt. Na afloop kan je aan de hand van dit nummer jouw tas weer ophalen. Inleveren is op eigen risico. De kledinginname is geopend van 11.00 uur tot 17.00 uur.
 
Laat geen kleding achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.
Tijdregistratie
Is er tijdregistratie?
De tijdregistratie wordt verzorgd door Mylaps Event Timing door middel van een chip achterop het startnummer.
 
Waar vind ik de uitslagen?
De uitslagen vind je terug op de website.
 
De uitslag klopt niet, wat nu?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw wijziging.
 
Kan je persoonlijke uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.
Heb je vragen over jouw individuele inschrijving? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen voor individuele lopers.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht