Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de KiKa Hilversum City Run zelf!

Inschrijving 2024

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving van de Kika Hilversum City Run 2024 gaat open op maandag 4 december 2023.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op maandag 1 april 2024, of eerder als we uitverkocht zijn.
 
Hoe kan ik inschrijven?

1.            Ga naar de inschrijfpagina
2.           Kies voor inschrijven
3.           Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4.           Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link ‘Open dashboard’ kun je jouw inschrijving inzien en beheren.
 
Wat zijn de tarieven?
Klik hier voor de tarieven.
 
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.
 
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier.
 
Is er een na-inschrijving of wachtlijst?
Er is geen na-inschrijving of wachtlijst.
 
Wanneer de inschrijving sluit of uitverkocht is, komt er een vraag- en aanbodpagina op de website. Daar kan je een oproep doen of contact opnemen met iemand die een ticket aanbiedt. Zodra je iemand hebt gevonden, kan deze persoon via zijn/haar dashboard het ticket aan jou toewijzen.
 
Let op: Le Champion bemiddelt hier niet in.
 
Het overdragen is niet mogelijk tussen maandag 4 maart 2024 en maandag 1 april 2024, wanneer je na maandag 1 april 2024 een ticket overdraagt, dien je er onderling voor te zorgen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke dashboard?
Open jouw dashboard en vul jouw e-mailadres in om in te loggen.
Inschrijving wijzigen, annuleren en overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Ticket omruilen’ of ‘Registratie bewerken’.
 
Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m maandag 4 maart 2024.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Als je niet mee kunt of wilt doen, kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat werkt, lees je bij de volgende vraag.
 
Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m maandag 4 maart 2024 schriftelijk annuleren via het contactformulier en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de algemene voorwaarden op de website.
 
Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?

Open jouw dashboard en open jouw registratie. Klik in jouw ticket op ‘Gegevens’ en ‘Ticket overdragen’. Deel de unieke link om een ander jouw ticket te laten claimen of kies voor ‘zelf de persoonlijke gegevens invullen’.
 
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, maandag 4 maart 2024, een ticket toewijst, dien je onderling te regelen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.
 
Tussen maandag 4 maart 2024 en maandag 1 april 2024 kan je tijdelijk geen tickets overdragen.
 
Let op! Het verkopen en/of kopen van een startbewijs is op eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene Voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden vind je op de website van het evenement.
Runningshirt
Is er een runningshirt/raceshirt beschikbaar?
Kijk op de website voor meer informatie over het runningshirt.

Ik ben vergeten een wandelshirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’.
 
Je kunt t/m 4 maart 2024 een shirt bestellen, zolang de voorraad strekt.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan de KiKa Hilversum City Run 2024?
Een deelnemer dient op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. Bij de 10 km is de minimale leeftijd 14 jaar.
 
Klik hier voor de leeftijden van de Bink Kids Run.
Startnummer
Wordt mijn startnummer thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week van het evenement ontvang je jouw startnummer per post.
 
Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startnummer met de post?
Nee, indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startnummer op te halen bij de helpdesk. Je ontvangt hier in de week van het evenement informatie over.
 
Ik heb mijn startnummer niet ontvangen. Wat nu?
Als je op de dag van het evenement geen startnummer hebt ontvangen, kun je op vertoon van jouw laatste deelnemersinformatiemail een reserve startnummer ophalen bij de helpdesk op het evenement.
 
De naam op het startnummer is verkeerd, kan ik dit nog aanpassen?
Tot de uiterlijke wijzigingsdatum, maandag 4 maart 2024, kan de naam op het startnummer nog aangepast worden. Dit kan via jouw persoonlijke dashboard.
 
Ik heb een startnummer van iemand overgenomen. Kan ik de naam op het startnummer veranderen?
Als je het startnummer na de uiterlijke wijzigingsdatum, maandag 4 maart 2024, hebt overgenomen, kan de naam niet meer aangepast worden. Is het startnummer online aan jou toegewezen, komt jouw naam wel in de uitslagen en de app te staan.
 
Ik heb een startnummer overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, maandag 4 maart 2024, een inschrijving hebt overgenomen, wordt het startnummer naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat het bij jou terecht komt.

Informatie evenement

Startvak en starttijd
Hoe kom ik erachter in welk startvak ik start? 
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie en jouw startvak en starttijd.
 
Wat zijn de starttijden?
Kijk op de website voor de starttijden.
 
Mag ik eerder/later starten?

Je mag later starten. Eerder starten is niet toegestaan.
 
Mag ik deelnemen aan een andere afstand?
Het is alleen mogelijk om je afstand te wijzigen naar een lagere afstand. Je kunt met jouw huidige startnummer de lagere afstand lopen. Je start dan bij de lagere afstand vanuit hetzelfde startvak.
 
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Open jouw dashboard en klik op ‘Gegevens’ en vervolgens op ‘Ticket omruilen’ om jouw afstand te wijzigen. Dit is mogelijk t/m maandag 4 maart 2024.
 
Na die datum is het alleen mogelijk om een kortere afstand te lopen. Dat kan met het aan jou toewezen startnummer. Je start dan bij de kortere afstand vanuit hetzelfde startvak. 
Start en finish
Waar is de start?
De start is op het gezellige Marktplein Langgewenst.
 
Waar is de finish?
De finish is op het gezellige Marktplein Langgewenst.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Klik hier voor meer informatie over de bereikbaarheid.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
Je vindt de helpdesk op het gezellige Marktplein Langgewenst.
Medaille
Krijg ik een medaille?
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille.

Medaltab?
Wil je jouw medaille nog specialer laten maken? Bestel dan een gepersonaliseerde medaille inleg. Dit is een orgineel gegraveerd plaatje met daarop jouw naam en de gelopen afstand. Wanneer je de medaille inleg vooraf bestelt via het inschrijfformulier, zijn de kosten € 6,50 per stuk (incl. verzendkosten) voor een nederlands adres en € 7,50 (incl. verzendkosten) voor een buitenlands adres.

Wanneer ontvang ik de bestelde Medaltab?
Binnen twee weken na het evenement ontvang je jouw bestelde Medaltab op het adres dat bij ons bekend is.
Tijdslimiet
Zijn er tijdslimieten?
Bij deelname aan de KiKa Hilversum City Run 2024 gelden de volgende tijdslimieten:
- 10 km: 1 uur en 30 minuten;
- 5 km: 45 minuten;
- Bink Kids Run: 30 minuten;
- Bink Family Run: 30 minuten.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Klik hier voor de verzorgingsposten van de 10 km.
Klik hier voor de verzorgingsposten van de 5 km.
 
Is er medische hulpverlening aanwezig?

Bij de verzorgingsposten onderweg vind je medische hulpverlening.
 
Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start- en finishlocatie en langs het parcours.
 
Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Er is in Poppodium de Vorstin de mogelijkheid om te kleden, er is geen douchegelegenheid beschikbaar.
 
Kan ik mijn kledingtas ergens inleveren?
Er is in Poppodium de Vorstin de mogelijkheid jouw kleding in te leveren bij de kledinginname. Bij inlevering van jouw (kleding)tas krijg je een sticker op jouw startnummer geplakt. Na afloop kan je aan de hand van dit nummer jouw tas weer ophalen. Inleveren is op eigen risico. De kledinginname is geopend van 11.00 uur tot 17.00 uur.
 
Laat je kleding niet achter bij de startvakken en bind deze niet vast aan de hekken, want deze wordt direct na de start verwijderd.
Tijdsregistratie, uitslagen
Is er tijdregistratie?
De tijdregistratie wordt verzorgt door Mylaps Event Timing door middel van een chip achterop jouw startnummer.
 
Waar vind ik mijn uitslag?
Klik hier voor de uitslagen.
 
Mijn uitslag klopt niet, wat nu?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw wijziging.
 
Kan ik mijn uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.

Overig

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Wil jij ons helpen tijdens een evenement? Lees hier meer over vrijwilligerswerk en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke.

Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.

Overig

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Wil jij ons helpen tijdens een evenement? Lees hier meer over vrijwilligerswerk en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze Helpdesk ter plekke.

Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!